GOogle nyní dává více preferencí pro původní hlášení ve vyhledávání

 
Během několika minulých měsíců Google neustále spouštěl aktualizace algoritmů pro jeho hodnotící algoritmy, aby dal daleko více preferencí příběhům, které byly původním zdrojem zprávy. Původní hlášení (zpravodajství) se nejenže bude hodnotit daleko lépe v Google Vyhledávání, ale také se bude hodnotit lépe v Google News (Google Zprávy), což zahrnuje také GOogle Discover. K tomu, že se bude původní a originální hlášení hodnotit lépe, příběhy zůstanou delší dobu v seskupení zpráv na samém vrcholu stránky s výsledky, sdělil nám Richard Gingras, viceprezident Google News.
 
Co se změnilo.
 
Google uvedl, že „učinil aktualizace hodnocení“ aby „lépe rozpoznal a nabídl originální a původní hlášení a zprávy, které by se mělo daleko prominentně ukazovat ve Vyhledávání a chce zajistit, že zůstane daleko déle viditelné.“ Takže originální zpravodajství se nebude jenom ukazovat výše na stránce s výsledky vyhledávání, ale také se bude ukazovat po delší časový úsek pro relevantní požadavky na vyhledávání v GOogle Vyhledávání. „To znamená, že čtenáři, které bude zajímat nejnovější zpravodajství, získají výhodu v tom, že jejich originální zpravodajství bude daleko více viditelné,“ uvedl Richard Gingras.
 
Kdy se vlastně tato změna stala.
 
Richard nám sdělil, že se tato změna stala v průběhu několika minulých měsíců. Je to neustálá a nekončící práce a Google uvedl, že stále ještě není perfektní, avšak společnost pokračuje v zaměřování se na to, aby zajistila, že se originální a původní zpravodajství a zprávy budou daleko častěji ukazovat a zůstanou déle ve vyhledávání.
 
Google nám také sdělil, že se tyto změny udály již pro Google Vyhledávání a také brzy bude následovat Google News a Google Discover. K tomu všemu se chystá celosvětové spuštění pro tuto změnu.
 
Ale proč se o tom bavíme teprve dnes?
 
Google mluví o těchto změnách teprve nyní, protože k tomu má dva různé důvody. Prvním důvodem je to, že společnost nedávno aktualizovala své Příručky pro hodnotitele kvality vyhledávání na GOogle a přidala specifické předměty ohledně originálního a původního zpravodajství. Druhým důvodem je to, že Google je nyní šťastný s tím, jak se nové algoritmy zapojují a jak fungují ohledně toho, že nyní bude originální zpravodajství upřednostňováno ve vyhledávání. Takže zatímco se tyto změny uvedly do pohybu už nějakých pár měsíců zpátky, Google byl až nyní připraven sdílet s námi tuto informaci.
 
A co s tím mají dělat Příručky pro hodnocení kvality vyhledávání?
 
Pravda je taková, že kromě toho, že byly aktualizovány, tak nic moc s tím dělat nemají. Hodnotitelé kvality vyhledávání nepřímo ovlivňují výsledky vyhledávání na GOogle. „Oni (hodnotitelé kvality vyhledávání) neovlivňují hodnocení individuálních článků,“ uvedl Google. Důvodem, proč byly příručky pro hodnotitele aktualizovány je to, že nyní dávají hodnotící algoritmy daleko větší váhu původnímu a originálnímu zpravodajství a Google chce, aby hodnotitelé kvality byli schopni posoudit, jak dobře se to vlastně algoritmům daří – tedy jak dobře si vedou v plnění cíle. Takže tato aktualizace příruček hodnotitelů kvality vybavuje hodnotitele kvality s nástroji, se kterými mohou hodnotit úspěch nových algoritmických snah.
 
A co na to říkají samotní hodnotitelé kvality vyhledávání?
 
No, zdokumentovali jsme většinu toho právě ZDE, avšak specificky k originálnímu a původnímu zpravodajství, jsou tu hned dvě sekce.
 
V sekci 5.1 příruček GOogle klade hodnotitelům na srdce, aby používali vyšší hodnocení, „velmi vysoká kvalita,“ pro originální a původní zpravodajství a zprávy „které poskytují informace, které by jinak nebyly známé, kdyby se článek s nimi neuveřejnil. Původní, detailní a investigativní hlášení vyžaduje vysokou úroveň dovedností, času a hodně snahy.“
 
K tomu všemu rozpoznávání individuálních případů původního a originálního zpravodajství na úrovni jednotlivých stránek Google také požádal hodnotitele kvality, aby zvážili také celkovou reputaci vydavatele v oblasti originálního a původního zpravodajství. Tato aktualizace v sekci 2.6.1 mění text následovně: „Spousta ostatních typů webových stránek má stejně tak i reputaci. Například můžete zjistit to, že noviny (s příslušnou webovou stránkou) vyhrály nějaké literární či žurnalistické ocenění. Prestižní ceny, jako například Pulitzerova cena, nebo historie vysoce kvalitní originální žurnalistiky jsou opravdu silným důkazem toho, že mají dané zprávy pozitivní reputaci.“
 
A není to jenom o GOogle News.
 
Tato změna není specifická jenom pro hodnocení v GOogle News. Google Vyhledávání také často ukazuje čerstvý a relevantní obsah na základě požadavků na vyhledávání a pokud si tento požadavek zaslouží čerstvé zpravodajské články, protože jsou tu jisté trendy zpráv. Takže tohle neovlivní jenom výsledky Google News, ale také to ovlivní, přirozeně, také GOogle Vyhledávání a samozřejmě také Google Discover. Google Discover je feedem témat, která Google považuje za zajímavá a myslí si, že byste je chtěli vidět, aniž byste je museli specificky hledat.
 
Richard Gingras vysvětlil, že Google Vyhledávání a Google News čím dál tím více používají ten samý algoritmus a koncept pro hodnocení. Takže zatímco příručky pro hodnotitele kvality vyhledávání byly původně specifické hlavně pro vyhledávání na internetu, nyní byly aktualizovány tak a daleko více, aby mohli hodnotitelé hodnotit také daleko více výsledků vyhledávání relevantních ke zpravodajství.
 
Jak vlastně Google určuje originální a původní zpravodajství.
 
Google tohle specificky nikde neříká, avšak můžete si bezesporu všimnout nápověd z toho, co je v příručkách pro hodnotitele kvality uvedeno, avšak Google varoval, že tyto příručky určitě neodhalí nic, co by napovídalo o tom, jak fungují samotné algoritmy. Můžete si jenom představit, že se Google nedívá jen na první stránku a nejnovější časovou stopu stránky, když se dívá na specifické téma. Avšak Google se pravděpodobně snaží dívat také po zdrojích zpráv, které jsou dobře známé pro to, že se na nich vyskytuje originální a původní žurnalistika.
 
I tak jsme se zeptali, jestli by tohle mohlo nějak přispět méně známým vydavatelům a Richard vysvětlil, že tohle jde mnohem dál, než jen v pátrání u celosvětových zpravodajských zdrojů versus místních a menších zpravodajských zdrojů. Google nám specificky neřekl, jak je algoritmy vlastně určují původní a originální zdroj a je to něco, na čem společnost pracuje a snaží se to vylepšit na stále pokračující bázi.
 
Proč nás to zajímá.
 
Pokud jste vydavatel a produkujete zpravodajský obsah, možná to není dostatečně dobré, aby tam byla ta „přidaná hodnota“ typu zpravodajství. Možná budete muset pracovat ještě tvrději a více, abyste se stali originálním a původním zpravodajským zdrojem, abyste získali pozornost a provoz Google. Ale v ten samý čas se tato aktualizace spustila již několik minulých měsíců zpátky a pokud jste tedy viděli nějaké podstatné změny v provozu z Google, možná je tohle jeden z důvodů, proč se to stalo.

Google My Business přidává hromadnou správu recenzí

Google nedávno přidal možnost vidět všechny vaše recenze napříč několika různými seznamy na jediné stránce. Můžete se tak na ně podívat v rámci Google My Business sekce recenzí na adrese.
 
Oznámení.
 
Google to oznámil právě ZDE (https://support.google.com/business/answer/9351797), kde také uvedl: „Podnikatelé a firmy tak mohou zhlédnout recenze pro několik jejich seznamů či položek najednou. S hromadnými recenzemi budete schopni zhlédnout, odpovědět a označit recenze pro vícero položek seznamu na jednom místě.“
 
Tohle je dostupné ve skupinách míst s pěti sty či méně položkami míst, avšak není to dostupné pro účty organizací.
 
Jak to vlastně vypadá.
 
Když se přihlásíte na váš účet v GOogle My Business, kliknete na levou stranu, abyste zpřístupnili záložku „Spravovat recenze“. Na to klikněte, abyste se mohli podívat na všechny recenze shromážděné nyní na jedné stránce. 
 

Proč nás to zajímá.
 
Tohle může být obzvláště užitečné pro ty, kteří spravují více než jednu lokaci nebo položku v seznamu. Můžete tak velice rychle spatřit všechny recenze, které patří k jednomu Google My Business účtu a už dále nemusíte rozklikávat každou jednotlivou položku, abyste viděli její recenze. Tohle by vám mělo ušetřit čas a pomoci vám najít a ohlásit důležité recenze daleko dříve.
 

Lily Ray o zotavování po aktualizaci jádra algoritmu Google

 
Mluvil jsem s Lily Ray ze společnosti Path Interactive v jeho new-yorské kanceláři ohledně tématu aktualizací jádra algoritmu Google. Zeptal jsem se Lily, autora článků na webovém portálu Search Engine Land a SMX prezentujícího, jak vlastně její tým přistupuje k úkonům pomoci jejich novým zákazníkům, kteří byli negativně ovlivněni aktualizací jádra algoritmu, aby zlepšili jejich hodnocení. Jak jistě víte, společnost Google uvedla, že neexistují žádné opravy po aktualizaci jádra algoritmu, ale také jistě víte, že tohle klientům říci nemůžete – pardon, tohle opravit nejde.
 
V tomto video rozhovoru jsme diskutovali o tom, jak musí webové stránky začít budovat důvěru skrze jejich zaměstnance a autory. Také jsme diskutovali výzvy, kterým musí Lily čelit, když přesvědčuje své klienty o tom, že jejich interní zaměstnanci musí být daleko více aktivní v tvorbě obsahu na webové stránce. Konverzace následně přešla k problémům s Googlem, který je více či méně transparentní ohledně aktualizací algoritmů.

Video marketing se dostává do přední příčky marketérských priorit, hlasové vyhledávání je hodnoceno nízko

Alespoň podle nejnovějšího průzkumu, který prozkoumal více než tisíc kreativních a digitálních marketingových rozhodujících, video je top priorita pro většinu zbývajícího roku 2019 a také přesahuje do roku 2020. Hlášení společnosti Mondo o Kreativních a digitálních trendech odhalilo, že šedesát sedm procent digitálních marketérů a kreativců očekává video marketing, který se stane jejich přední prioritou. Když dojde na marketing internetových vyhledávačů, avšak, respondenti také indikovali to, že vizuální a hlasové vyhledávání je daleko níže na seznamu priorit.
 

Proč by nás to mělo zajímat.

 
Typy video marketingu, u kterých respondenti očekávají nějakou míru investic, zahrnují především Instagram Příběhy (šedesát šest procent) a videa u novinkových feedů (šedesát dva procent). Gify (padesát dva procent), videa (třicet jedna procent), live streaming (dvacet osm procent) a IGTV (dvacet osm procent) byly mezi top hodnocenými video typy, které respondenti očekávají, že budou produkovat.
 
Není žádným překvapením, že prioritizace Instagramových Příběhů a videí v novinkových feedech se lišil mezi B2B a B2C marketéry. B2B marketéři se více stáčeli k videím v novinkovém feedu, zatímco B2C marketéři hodnotili daleko výše Instagramové příběhy.
 
Kromě videa, respondenti průzkumu také indikovali, že experimentální marketing (třicet jedna procent), mikro-momenty (dvacet osm procent), motion design (dvacet čtyři procent), vizuální vyhledávání (dvacet jedna procent) a hlasové vyhledávání (deset procent) jsou důležité pro jejích marketingové snahy v letech 2019 a 2020.
 
Hlasové vyhledávání se vůbec neumístilo jako top priorita pro digitální marketéry, alespoň podle závěrů studie společnosti Mondo. Pouze sedmnáct procent indikovalo, že jejich webové stránky jsou již nyní optimalizovány pro vyhledávání nebo mají plány implementovat změny v následujících dvanácti měsících. Třicet pět procent má nebo plánuje optimalizovat jejich webové stránky pro vizuální vyhledávání.
 
Digitální marketéři hodnotili cílení na obecenstvo (osmdesát šest procent) jako TOP komponent, který informuje jejich strategie placeného marketingu v následujícím roce, s klíčovými slovy (osmdesát tři procent) a remarketingem (sedmdesát šest procent), které se také umístily vysoko v seznamu priorit. 
 
Zatímco více zařízení s hlasovými  aktivacemi neustále vstupuje na trh, marketéři nemusí být nutně zcela připraveni pro změnu na hlasové vyhledávání. S videem, které je nyní na samém vrcholu seznamu přání marketérů, nemůžeme jen tak hodit všechny objevující se trendy ve vyhledávání hodit do koše.
 

Více o novinkách

 

  • GDPR soulad je vysokou prioritou pro padesát pět procent těch, kteří se účastnili průzkumu
  • Čtyřicet jedna procent respondentů citovalo umělou inteligenci či strojové učení a jeho technologie
  • Reaktivní design byl také hodnocen třiceti osmi procenty respondentů jako vysoká priorita v marketingových plánech pro rok 2019 a 2020.
  • Dříve tohoto roku IAB a eMarketer zveřejnili hlášení, ve kterých inzerenti očekávali to, že dedikují daleko více než půlku video rozpočtu na originální obsah tento rok.

Strategie přihazování pro portfolio na Google Ads se mění: odstraňuje se eCPC, průměrný denní rozpočet nahrazuje cílenou útratu

Ve snaze pomoci zjednodušit celé nastavení, Google uvedl, že bude měnit některé věci ve strategiích přihazování na portfolia uživatelů. Strategie přihazování na portfolia mohou být aplikována napříč všemi různými kampaněmi v účtu Google Ads.
 
Průměrný denní rozpočet pro maximalizaci kliknutí.
 
Začne to v červenci, cílené útraty a jejich nastavení nebude již dále možností, když budete nastavovat nové strategie přihazování na porfolia pro maximalizaci kliknutí. Namísto toho, strategie bude používat průměrný denní rozpočet kampaně v portfoliu. „Spousta z vás nám sdělila, že nastavení cíle útraty bylo matoucí a že průměrný denní rozpočet bude daleko nápomocnější a přímočařejší,“ napsal Sagar Shah, produktový manažer Google Ads, ve svém blogovém příspěvku.
 
Strategie maximalizace kliknutí automaticky upravuje přihazování, abyste se mohli pokusit získat co možná nejvíce možných kliknutí v rámci vašeho rozpočtu – nebo cílené útraty, pokud jste nějakou nastavili. Pokud jste nenastavili cílenou útratu, systém se snažil o to, aby spotřeboval veškerý zbývající denní rozpočet jakékoliv kampaně za použití přihazovací strategie.
 
Cílené útraty jsou definovány takto: „počet, který byste chtěli každý den utratit na všech kampaních, které používají strategie přihazování. Na rozdíl od vašeho rozpočtu mohou přesáhnout v některých případech vaše cílené útraty.“ Nyní můžete vidět, proč vlastně nastavování rozpočtu a cílené útraty mohlo působit poněkud zmateně, aniž bychom zmiňovali fakt, že průměrný denní rozpočet není tak úplně přesně těžce zacílené. Takže vaše skutečná denní útrata možná přesáhne váš denní rozpočet, který jste nastavili (skoro až o dvojnásobek částky – nebo dokonce i více, pokud jste optimalizovali pro konverze). Google bude nyní respektovat váš měsíční rozpočet (denní rozpočet x 30,4 dnů).
 
Starobylé cílené útraty a jejich nastavení bude odstraněno automaticky v určitý moment „později tohoto roku,“ a tyto portfolia nyní začnou používat váš průměrný denní rozpočet ke správě útraty.
 
Už žádné eCPC portfolia
 
A co se také stane v červenci, je to, že vylepšené CPC už nebude dále dostupné jako strategie přihazování portfolia. Není tu totiž žádná přidaná hodnota v používání eCPC jako strategie portfolia, oproti například té na úrovni kampaně, a Google také uvedl, že jsou „daleko více užívány v praxi“ a v individuálních kampaních. Pokud tedy máte nějaké vylepšené CPC portfolia, budou převedeny automaticky na úroveň kampaně.
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Tyto změny následují oznámení, že cílené umístění stránky vyhledávání a cílené strategie přihazování budou odcházet na vysloužilý důchod – na úrovni kampaní i portfolií – tento měsíc. Vylepšené CPC zůstane jako strategie přihazování na portfolia, avšak na úrovni samotného portfolia budou odteď pouze čtyři strategie – cílené CPA, cílené ROAS, maximalizace kliknutí a cílený podíl dojmů.

Google upozorňuje správce webů, aby odstranili noindex z jejich souborů robots.txt

Jako součást celého odstraňování podpory pro noindex příkaz v souborech robots.txt nyní společnost začíná rozesílat upozornění a oznámení těm, kteří ještě stále tyto příkazy aplikovány mají. Toto ráno spousta lidí ze SEO komunity začala dostávat upozornění přímo z nástroje Google Search Console s předmětem „Odstraňte Noindex stanoviska z robots.txt stránky….“

Jaké jsou alternativy?
 
Google vypsal následující možnosti, ty, které pravděpodobně používáte tak i tak:
 

  1. Noindex v robots meta tagu: podporován jak v http titulcích odpovědi, tak i v HTML, noindex příkaz je tou nejefektivnější cestou, jak odstranit URL adresu z indexu, když je procházení povoleno.
  2. 404 a 410 http statusové kódy: Oba dva statusové kódy znamenají, že stránka neexistuje, což způsobí odstranění URL adresy takovýchto webových stránek z Google Indexu, jakmile budou procházeny a zpracovány.
  3. Ochrana heslem: Jestliže je markup použitý k tomu, aby indikoval obsah podmíněný odběrem nebo poplatkem, skrytí takové stránky za nějaké přístupové údaje ji obecně odstraní z Google indexu.
  4. Disallow v robots.txt: Internetové vyhledávače mohou pouze indexovat ty webové stránky, o kterých ví, takže blokování stránky od toho, aby mohla být procházena, často znamená, že obsah nebude indexován. Zatímco internetové vyhledávače mohou také indexovat URL adresu na základě odkazů z jiných stránek, aniž by viděly samotný obsah, zajistíme, aby v budoucnosti byly méně viditelné. 
  5. Search Console nástroj pro odstraňování URL adres z indexu: tento nástroj představuje jednoduchou a rychlou metodu, jak odstranit URL adresu natrvalo z Google výsledků vyhledávání.

Alexa, Google HOme nyní bojují s nálepkou zařízení „špehování“

Google připustil dřívější hlášení od belgického zpravodajského portálu WRT News ohledně obchodních partnerů třetích stran Google, kteří jsou schopni získat přístup o nahrávkách vlastníků zařízení Google HOme. Alespoň podle tohoto hlášení, audio nahrávky, které byly slyšeny, zahrnují dostatek informací, aby se z nich dalo údajně určit adresy domácností několika zahrnutých jednotlivců.
 
Nahrávky jsou používány jazykovými experty pro zdokonalení zařízení
 
Google tvrdí, že posílá nahrávky jazykovým expertům třetích stran k zajištění toho, že Google chápe místní řeč a nářečí. Společnost vysvětlila tento proces ve svém příspěvku na Blogu, kde také uvedla: „Právě jsme se dozvěděli, že jeden z našich jazykových recenzentů porušil naše bezpečnostní pravidla dat tím, že zveřejnil holandské audio data. Týmy pro bezpečnost a soukromí byly aktivizovány, aby se zabývaly tímto problémem, a prošetřují tento únik, určitě zakročíme. Právě nyní provádíme kontrolu všech našich bezpečnostních pojistek v tomto prostoru, abychom předešli budoucímu zneužití, jako bylo toto.“
 
Google dále pokračuje v diskutování a popisování toho, jak jejich bezpečnostní pojistky zajišťují soukromí uživatelů a jak jenom malé procento audio nahrávek jde třetím stranám k vyhodnocení. S tímto incidentem však Google jenom přidává olej do ohně straně, která tvrdí, že zařízení jako chytré reproduktory jenom „odposlouchávají“ jejich vlastníky. Tohle byl opravdu velký problém pro  Alexu, která získala opravdu nepěkné nálepky pro její údajné odposlouchávání vlastníků.
 
Obavy o ztrátu soukromí jsou rostoucí problém
 
Nedávný průzkum od společnosti NPR dokazuje, že někteří spotřebitelé váhají při koupi chytrého reproduktoru kvůli obavám z narušení soukromí.
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Zhruba v roce 2010, CEO Facebooku Mark Zuckerberg mluvil ohledně nových sociálních normách okolo sdílení informací, neboť lidé byli údajně čím dál méně ohleduplní k jejich soukromí. Neřekl tak úplně, že „soukromí je mrtvé“, což je často způsob, jakým jeho stanoviska jsou vykládána. Ale určitě se zmínil o tom, že pravidla soukromí jsou trošku jiné. V minulých letech Facebook učinil opravdu rázné kroky proti pirátství, neboť spotřebitelé chtěli více kontroly nad jejich informacemi a FAcebook schytal pořádnou kritiku ohledně zabezpečení jeho dat.
 
Naneštěstí Google, Amazon a Facebook nejsou tak daleko od toho, aby vzbuzovaly nedůvěru a vůbec neučinili žádné kroky k tomu, aby nezištně poskytli uživatelům daleko větší kontrolu nad jejich daty, byť někteří by mohli určitě rozporovat toto stanovisko. Za oponou se ale již delší dobu snažili některé velké technické společnosti oslabit nastávající kalifornský akt o CCPA.
 
Chytré reproduktory a obrazovky jsou sice důležitým kouskem nové technologie spotřebitelů – a mají potenciál stát se efektivními platformami pro marketéry. Ale tento nově se vyvíjející kanál je čím dál více rizikem, pakliže Google, Amazon a Facebook, a do jisté míry také Apple, nezačnou dělat daleko víc k tomu, aby vzbudili důvěru spotřebitelů ohledně soukromí. 

Google poráží Microsoft, Amazon, IBM ve studii rozpoznávání obrázků

Lidi ve společnosti Perficient Digital nedávno zveřejnili studii o rozpoznávání obrázků ve vyhledávání, kde se dívali hlavně na přesnost daných technologií jednotlivých společností. Studie zjistila, že Google Vision porazil své konkurenty, mezi které patří zejména Amazon AWS Rekognition, IBM Watson a Microsoft Azure COmputer Vision.
Metodologie.
 
Dva lidé posbírali a označili dva tisíce obrázků ve čtyřech odlišných kategoriích, které obsahují lidi, prostředí, tabulky a produkty. Každá kategorie měla přibližně pět set obrázků. Obrázky byly sesbírány a označkovány 30. listopadu 2018 a studie probíhala až do 8. února 2019. Každý z lidí přišel s pěti přidělenými tagy k popsání každého obrázku. Perficient poté spustil všech dva tisíce obrázků ve své analýze obrázkového API, které je vypsáno výše, a podíval se na výsledky, kde unikátní set označení / tagů pro každý obrázek bylo zobrazeno pro každou API. Když byly všechny tagy pro obrázky přiděleny a byla jim také přiřazena hodnota, další obrázek byl prezentován. Tento proces hodnocení trval zhruba od 12. dubna do 9. května.
 
Ale je toho ještě víc.
 
Studie se opravdu hluboce ponořila do několika různých způsobů, jak nakrájet a prozkoumat data, takže bychom doporučili, abyste se podívali na celou studii přímo ZDE.
 
Proč nás to zajímá.
 
Zaprvé, technologie rozpoznávání obrázků ve vyhledávání je docela přesná a stává se čím dál tím lepší den co den. S bodováním důvěry 80 % studie zjistila, že skóre pro ručně označené obrázky je vlastně rovna výsledkům Amazon AWS Rekognition technologie, Google Vision a Microsoft Azure Computer Vision.
 
Zadruhé, určitě bychom si měli poznamenat, že zatímco Google a Bing provádějí rozpoznávání obrázků ve vyhledávání – určitě byste předpokládali, že to, co internetové vyhledávače používají, je trošičku pokročilejší a umělečtější než to, co společnosti zveřejňují veřejnosti s API. Takže byste museli předpokládat, že obrázková vyhledávání na Google a Bingu jsou ještě lepší, když dojde na rozpoznávání obrázků.

Hlášení o meřítku vyhledávacího marketingu pro SaaS

Marketingové a analytické týmy ve společnosti Directive vytvořili toto srozumitelné hlášení měřítka, které zahrnuje statistiky od našich zhruba čtyřiceti klientů v roce 2018. Toto hlášení je navrženo tak, aby vám poskytlo jistá čísla ze snah vyhledávacího marketingu a také to, jakým způsobem se mohou odrazit zpátky jako měřítko pro vaše oddělení.

Vyhledávací marketing není jenom o provozu a klíčových slovech, je to také o tom, že splňujete jisté byznys cíle. Váš tým se tak může porovnat s tím, že kde a můžete si tak posvítit na jakékoliv oblasti, kde je třeba udělat nějaké změny.

Navštivte proto Digital Marketing Depot ke stažení „Hlášení o měřítku vyhledávacího marketingu – SaaS edice.“
 

SMX Přesčas: Vaše otázky, zodpovězené, ohledně Google penalizací a jejich dopadu na vaši webovou stránku

To, že jste mezinárodní přednášející na tak velké konferenci, přináší celou řadu velkých a skvělých výhod: můžete prodiskutovat SEO se spoustou stejně zaměřených a smýšlejících SEO profesionálů. V celé té změti mnoha konverzací, které jsem měl já sám na SMX v Londýně, některá témata a otázky přicházely daleko častěji. Spousta lidí se zajímala hlavně o problémy ohledně odkazování a přála si lépe pochopit, jak vlastně fungují GOogle penalizace. Tady jsou některé otázky, které byly položeny během a po mé prezentaci Google Penalizace na SMX konferenci v Londýně, spolu s mými doporučeními na základě sedmi let práce v Google Vyhledávání a sedmi let práce jako technického SEO konzultanta.
 

Backlinky, penalizace a nástroje pro opouštění odkazů

 
Myslíte si, že Google používá nástroj pro opouštění odkazů pro cokoliv kromě zabývání se penalizacemi? Vyplatí se časově investovat píli a snahu do něčeho takového?
 
Pokud vaše webová stránka budovala internetové odkazy v minulosti nebo získávala spoustu nízko-kvalitních odkazů přirozeně, je to určitě super věc, do které se vyplatí investovat, tenhle nástroj, kvůli jeho primárnímu účelu, což je především odloučení se a opuštění  webové stránky od některých rizik backlinků. Zkratky odstranění nebo zadání vlastnosti nofollow backlinkům, což je preferovaná, byť časově náročná, činnost, nemusí být vždy tak úplně vhodná metoda, právě nyní je to ale jediná metoda, jak předejít či vyhnout se rizikům backlinků u internetových vyhledávačů. Google stále pevně drží víko zavřené proti jakýmkoliv alternativním způsobům použití jejich dat, která neustále dostávají. Zatímco tu není žádné oficiální potvrzení, nezabere to příliš představivosti, pokud si představíte, co by všechno mohlo být uděláno, co se týče tréninku algoritmu a strojového učení, s takto ohromným a konzistentním množstvím dat, pokud by se nějaký šikovný inženýr zaměřil na, řekněme, 0,1 procenta vzorců, které se opakují v opouštění odkazů celosvětově. Tohle je samozřejmě pouze jakýsi myšlenkový příklad, experiment, neboť GOogle nikdy nic takového nepodpořil, ani nepotvrdil.
 
Jaký je optimální PBN poměr?
 
Předpokládejme to, že se jedná o soukromou síť blogů, bavíme se o optimálním poměrů, pro účely budování odkazů v hodnotě nula. PBN je porušením Příruček pro správce webů od Google a – co je nejdůležitější – je lehce detekovatelné, což je přesně důvod, proč když je používáte, přilákáte na sebe naprosto neúmyslně pozornost Google a v konečném důsledku to také může spustit penalizaci, která může snížit hodnocení vaší webové stránky.
 
Už jste někdy viděl dopad použití nástroje pro opouštění odkazů?
 
Ano, není tu žádné pochyby o tom, že soubor pro opouštění odkazů je bezesporu efektivním nástrojem, kterým se můžete zabývat penalizacemi odkazů a redukovat tak úroveň rizika, která vyvstává z backlinků.
 
Může být webová stránka penalizována tak moc, že nebude možné její kompletní uzdravení?
 
Naštěstí může být jakákoliv webová stránka plně uzdravena. Občas to sice může dát pořádnou práci a hodně snahy, hlavně, pokud byly použity techniky pro spamování ve velkém měřítku v minulosti. Ovšem neexistuje nic takového, co by se nedalo úplně zhojit, alespoň co se týče webových stránek.
 
Proč Google vlastně neoznamuje, když na někoho uvalí jeho algoritmy penalizace?
 
Důvod, proč Google nijak nezvýrazňuje dopad, které mají algoritmy na to, co by bylo vnímáno jako situace, kdy je webová stránka penalizována, je ten, že se nejedná o algoritmické penalizace. Jsou to pouze algoritmy, které jsou častokrát aktualizovány, a to může vyústit ve změny ve viditelnosti vyhledávání. Prosím, přečtěte si článek „algoritmy vs. manuální penalizace“ pro daleko více informací o rozdílu, mezi těmito dvěma pojmy.
 
Jaký by mohl být důvod pro problémy se zabezpečením vkládání obsahů, i když jsem si jist, že má webová stránka nebyla vůbec hacknuta?
 
Mluvím z osobní zkušenosti, kterou jsem získal moderací Google Webmaster Help fóra a kterou jsem také získal prací v Google Vyhledávání, neviděl jsem žádné falešné pozitivní upozornění na narušení bezpečnosti. Takže pokud jste konfrontován s varováním o vkládání obsahu, předpokládejte, že je to pravdivé a přesné, dokonce i když nemůžete původně nijak spatřit problém a procházíte webovou stránku za účelem ověření toho, co se asi děje. Pokud jste stále na pochybách, doporučuji, abyste vyhledal asistenci profesionálů, kteří se s takovýmito případy potýkají na každodenní bázi.
 
Je manuální akce záležitostí v indexu nebo je to mimo index? Nebo jsou tu případy poklesů hodnocení o nějaký počet pozic?
 
Manuální akce jsou daleko více složitější. Pouze ty naprosto nejhorší webové stránky, které nepřidávají žádnou hodnotu internetu, jsou odstraněny z výsledků vyhledávání. A dokonce i tyto se mohou úspěšně přihlásit o opětovné zvážení. Manuální akce (aka manuální penalizace) mohou být aplikovány na celou webovou stránku nebo pouze její sekci, jako například subdoménu. Nebo může být jejich aplikace ještě detailnější a přesnější. Záleží na tom, jaký typ porušení a jak moc závažné toto porušení bylo, tak proto se může dopad lišit od ztráty prostoru na stránce s výsledky vyhledávání až po dramatickou ztrátu hodnocení. Pro daleko specifičtější informace doporučuji, abyste si prosím přečetli tuto „Srozumitelnou příručku o penalizacích“.
 
Jak vlastně taková penalizace vypadá? Jak je implementována? Například: je to nějaký černý seznam nebo je to pravidlo, že se nesmí tato stránka ukazovat v TOP deseti výsledcích?
 
Specifický proces v rámci Google, který vede k manuální akci proti spamu, je přísně střežené tajemství. Co je pravda, tak to, že manuální proces obsahuje hned několik různých pojistek proti zneužití.
 
Můžete dostat manuální penalizaci, aniž byste na to byli upozorněni v Google Search Console?
 
Pokud nemáte nějaké upozornění na penalizaci, a.k.a. akce proti manuálními spamu, na účtu ve vašem Google Search COnsole, tak poté se nemusíte vůbec bát o to, jak se vlastně z takové penalizace uzdravit.