Stránka s výsledky vyhledávání Google je skoro nerozpoznatelná v porovnání s tím, jak vlastně vypadala před několika málo lety. Změny nejsou přitom ani jenom na povrchu. Google se stává čím dál méně internetovým vyhledávačem, zato se stává více a více portálem a platformou, uvedla Jessica Bowman, CEO v SEO in-house a Editorka pro Search Engine Land, během jejího výstupu na SMX Advanced minulý měsíc.
 
Tato evoluce fundamentálně mění spotřebitelskou cestu ve vyhledávání, kdy Google obsahuje vlastně celý ten proces tím, že dovolí uživatelům přeskočit kliknutí na webovou stránku pro získání informací, dovolí jim učinit nějaký úkon a dokonce i transakci. Tohle bude mít velice vážné dopady na skoro každou společnost. Bowman nabízí několik plánů akcí, kterými se mohou SEO konzultanti a praktici připravit na tyto změny a uvedla, že investice v SEO budou daleko důležitější než kdy dříve.
 

Budování a trénování vaší SEO armády

 
„Když hodnotím nějakou organizaci, často zjišťuji, že každá role má nějaké aktivity, které dělají a které ovlivňují SEO a že SEO musí být integrováno do těchto aktivit,“ uvedla Bowman pro Search Engine Land, „SEO tým musí tedy přijít, co vlastně tyto kroky jsou a jak vlastně vycvičit lidi, aby je dělali.“
 
Větší společnosti by měly inkorporovat SEO do jejich denního programu, uvedla Bowman. Tímto způsobem mohou nabírat desítky, ne-li přímo stovky, zaměstnanců do jejich „SEO Armády“, musí je přimět k tomuto kroku, zatímco budou citovat ty nejlepší praktik, musí je zahrnout do dedikovaného SEO týmu a musí označovat chybějící předpoklady a požadavky pro firmu každý den.
Byť se neočekává, že lidé, kteří nejsou vzděláni či nemají praxi v SEO, se najednou stanou autoritami pro dané téma, dvacet procent jejich snah stojí zhruba za osmdesáti procenty jejich dopadu na vaši firmu či celkovou optimalizaci firmy, sdělil Bowman. Bude to právě na vašem hlavním SEO týmu, stejně tak jako na vyšším managementu, aby je podpořil.
 

Rozšiřujte kompetence psaní

 
Produktové informace, nové příběhy, příručky „Jak na to“ a další odlišné typy obsahu mohou získávat větší viditelnost na stránce s výsledky vyhledávání, pokud se objeví jako vědomostní panel, uvnitř kolotoče nebo jako vybraný příspěvek. Vaši pisatelé, ať už jsou to bloggeři, tvůrci copywrittingu, manažeři sociálních sítí nebo cokoliv mezi tím, musí vytvářet obsah, který je srozumitelný a dostatečně autoritativní, aby mohl soupeřit v organické viditelnosti, sdělila Bowman.
 
Autoři napříč celou společností musí ovládat mistrně koncepty jako je SEO-přátelský JavaScript, schéma, psaní pro long-tail klíčová slova, bohaté výsledky a také sekce „Lidé se často ptají“ ve výsledcích vyhledávání. Jako s jakýmkoliv jiným procesem, regulérní recenzování kopií a poskytování zpětné vazby může zajistit kvalitu a dovolit vám tak dostat co možná nejvíce z vašich snah.
 

Ovládněte schéma a JavaScript pro vaše SEO

 
Pochopením a správnou implementací schémat na vaší webové stránce můžete pomoci procházečům internetových vyhledávačů pochopit váš obsah a, souběžně, navýšit tak šance toho, že se dostanete do vybraných příspěvků, Vybrané příspěvky a ostatní bohaté výsledky, samozřejmě, ilustrují jistý dvousečný meč přirozenosti uživatelského rozhraní Google, které je tak podobné portálu – sice navýší viditelnost, ale vaši uživatelé nemusí ani kliknout a dostat se tak na vaši hlavní webovou stránku, protože informace, kterou potřebují, je již nabídnuta a zobrazena.
 
Události, FAQ, mluvený obsah a daleko více – Google nyní podporuje desítky markuúů pro rozličné druhy obsahů, což činí ze schémat velice hodnotný nástroj pro moderní SEO. Pokud tedy používáte CMS od WordPressu, Yoast překopal jeho implementace schémat, aby mohli odvádět vstupy strukturalizovaných dat, ale stále je velice důležité, aby váš vývojářský tým byl schopen ověřit kvalitu vašeho kódu.
 
S nejnovější aktualizací GoogleBota nyní můžete vidět daleko více obsahu než kdy dříve. Avšak limitace stále existují a firmy by neměly ignorovat některé problémy s JavaScriptem, které mohou zpozdit či zhoršit indexaci. Před kódováním JavaScriptu, by váš tým měl určitě prodiskutovat, jaký obsah internetové vyhledávače budou či nebudou schopny vidět. Určitě se také vyplatí mít na paměti, že ostatní internetové vyhledávače nemusí být dost dobře vybaveny na vykreslení vašeho obsahu.
 
„Tohle platí hlavně pro velké celosvětové společnosti, musí se zamyslet nad tím, jak tyto menší internetové vyhledávače zpracovávají data a že jsou daleko méně sofistikované než Google, avšak stále pohánějí decentní počet provozu v mezinárodních trzích,“ zdůraznila Bowman.
 

Monitorujte a studujte mobilní výsledky vyhledávání

 
„Problémem je to, že spousta z nás pracuje na našich počítačích a stejně tak na počítači kontroluje i počítačové uživatelské rozhraní,“ vypíchla Bowman. Začátkem prvního července všechny nové stránky budou indexovány za použití předně-mobilní indexace od Google, kdy starší webové stránky budou monitorovány a vyhodnocovány pro připravenost na předně-mobilní indexování. Neboť valná většina vyhledávání se nyní děje na mobilních zařízeních, firmy musí velice pečlivě analyzovat mobilní výsledky vyhledávání a připravit se na aktualizace a změny za účelem vytvoření obsahu, který je optimalizovaný pro tato zařízení a jejich obecenstvo, které je používá.
 
„Myslím si, že důvod, proč my, jako průmysl, jsme ještě o tomhle tématu nemluvili, je ten, že jsme tak trošku nikdy nestudovali výsledky vyhledávání v mobilních uživatelských rozhraních, abychom skutečně viděli, jak jej vlastně přebírá Google, a zatímco se všechna vyhledávání pomalu přesouvají na mobilní zařízení, budou tato vyhledávání polykat čím dál více vašeho provozu. Takže si myslím, že jakmile to konečně ovládnou (výsledky vyhledávání pro mobilní verze) a budou vědět, že je to silná uživatelská zkušenost, je jenom otázkou času předtím, než to začnou dělat i u počítačové verze.“
 

Získejte výhodu velkých dat

 
„Najmutí data vědce je lepší než najmutí SEO konzultanta, který by studoval data,“ jednoduše sdělila Bowman. Data vědci jsou daleko lépe vybaveni na identifikaci obyčejností a trendů, které můžete využít, abyste zlepšili vaše snahy o optimalizaci, informovali vaši obsahovou strategii a vylepšili vaši uživatelskou zkušenost (UX).
 
Během jejího výstupu, Bowman také doporučila, aby firmy využívali Hlášení o zkušenosti uživatele v Google Chrome k porovnání rychlosti stránky s konkurencí, a stejně tak odkazové metriky pro uživatelskou zkušenost z oblíbených destinací napříč celým internetem. Můžete být také daleko více aktivnější.
 
Výsledky vyhledávání Google a jeho uživatelské rozhraní se dramaticky změnilo, avšak firmy a agentury, které jako první zamávají celou svou strukturou, seženou jejich zaměstnance a přeorientují jejich procesy, budou ti, kteří spatří nové příležitosti a novátorské způsoby, jak dosáhnout na širší publikum.

Rate this post