Miliony falešných seznamů v Google Maps poškozují reálné firmy a spotřebitele

Google Mapy v sobě zahrnují zhruba jedenáct milionů nelegitimních místních seznamů, se stovkami tisíci více, které jsou tvořeny každý měsíc, ohlásil tak Wall Street Journal tento týden. Tyto falešné seznamy nutí reálné firmy níže a níže v místních výsledcích vyhledávání, dopadají tak na jejich schopnost dosáhnout na spotřebitele a činí tak z netušících uživatelů velice lehké cíle pro podvodníky.
 
Google sdělil, že si je vědom tohoto problému a že má plány dělat daleko více v boji s podvodníky a tím, že zneužívají místní seznamy. Není to totiž v zájmu společnosti, brát na lehkou váhu uživatelskou důvěru, byť jak již podotkla spousta marketérů, Google stále profituje, byť některé místní firmy se musí obrátit na placené reklamy, aby znovu získaly viditelnost ve vyhledávání.
 

Podvody „Nátlakový vertikál“ a spamování názvů firem

 
Zaprvé, menší pohled na problém. Většina autoopraven, odtahových firem, elektrikářů, dodavatelů, advokátů, stěhováků a dalších ostatních kategorií služeb nejsou umístěny na adrese ukázané v Google Maps, alespoň podle průzkumu expertů z Wall Street Journal. Interně v Google, jak studie nahlásila, tyto kategorie jsou pojmenovány jako „nátlakové vertikály“ pro jejich náchylnost na podvody, které se snaží zachytit nic netušící oběti, když jsou nejvíce zranitelné.
 
Tyto podvodné firmy zaplňují místní výsledky vyhledávání tak, že nastavují falešné profily v Google My Business (GMB), což je zdarma služba, která pohání seznamy firem v Google Vyhledávání a Google Mapách. Tohle rozmělňuje viditelnost ve vyhledávání pro legitimní seznamy firem, čímž je okrádá o potencionální zákazníky a uživatele tak staví do pozice, kdy jsou velice náchylní na podvod.
 
Selhání Google zakleknout na tyto falešné seznamy firem a ověřit tak ty pravé je jakousi frustrací pro spoustu majitelů firem a také marketérů. Joe Youngblood, SEO a digitální marketér, byl velice hlasitý, co se týče těchto problémů, kterým čelí legitimní firmy v Google My Businesss. „hey, GoogleMyBiz má stále několik reálných firem s pozastavenými účty, zatímco falešné spam firmy s virtuálními adresami sídla se rojí jako včely. Byl to skoro celý týden, můžete alespoň odpovědět na tyto??“, Youngblood tweetnul tento týden.
 
Problém není vždy tak černobílý a není tomu tak ani u reálných či falešných místních seznamů. Jak již zdůraznil digitální marketér Itamar Blauer, reálné firmy často nacpávají klíčová slova do jejich profilů na Google My business za účelem toho, aby se hodnotili výše v obvyklých místních vyhledáváních. Platí to tak například pro „výměna oleje“ nebo „právník náhrady škody“.
 
Příručky Google jasně stanovují, že: „váš název by měl reflektovat firmu vaší reálné společnosti, jak je používána konzistentně na nápisu vašeho obchodu, webové stránky, na šablonách a jak je také známá zákazníkům.“ Také podává jasné instrukce firmám, aby zahrnuly detaily a oblast služeb, otevírací dobu a také kategorie pro ostatní sekce vašeho byznysu.
 
„Základní myšlenka celého tohoto konceptu je ta, že tu nejsou žádné dopady pro nacpávání klíčových slov do GMB seznamů, jak již ukázal Optimise London, že dokonce i poté, co Google přijal náš edit – jednoduše přidali klíčová slova zpátky do názvu,“ Blauer sdělil.
 
Dopad této manipulace není ale limitován pouze na místní výsledky vyhledávání. Snímek obrazovky níže ukazuje to, že přidáním „SEO agentura“ k byznys názvu v GMB dokázala agentura získat místo ve vědomostním panelu pro obvyklý a obecný vyhledávací termín „digitální SEO agentura“.

Nahlédnutí do SEO, zatímco Google přechází z internetového vyhledávače na portál

Stránka s výsledky vyhledávání Google je skoro nerozpoznatelná v porovnání s tím, jak vlastně vypadala před několika málo lety. Změny nejsou přitom ani jenom na povrchu. Google se stává čím dál méně internetovým vyhledávačem, zato se stává více a více portálem a platformou, uvedla Jessica Bowman, CEO v SEO in-house a Editorka pro Search Engine Land, během jejího výstupu na SMX Advanced minulý měsíc.
 
Tato evoluce fundamentálně mění spotřebitelskou cestu ve vyhledávání, kdy Google obsahuje vlastně celý ten proces tím, že dovolí uživatelům přeskočit kliknutí na webovou stránku pro získání informací, dovolí jim učinit nějaký úkon a dokonce i transakci. Tohle bude mít velice vážné dopady na skoro každou společnost. Bowman nabízí několik plánů akcí, kterými se mohou SEO konzultanti a praktici připravit na tyto změny a uvedla, že investice v SEO budou daleko důležitější než kdy dříve.
 

Budování a trénování vaší SEO armády

 
„Když hodnotím nějakou organizaci, často zjišťuji, že každá role má nějaké aktivity, které dělají a které ovlivňují SEO a že SEO musí být integrováno do těchto aktivit,“ uvedla Bowman pro Search Engine Land, „SEO tým musí tedy přijít, co vlastně tyto kroky jsou a jak vlastně vycvičit lidi, aby je dělali.“
 
Větší společnosti by měly inkorporovat SEO do jejich denního programu, uvedla Bowman. Tímto způsobem mohou nabírat desítky, ne-li přímo stovky, zaměstnanců do jejich „SEO Armády“, musí je přimět k tomuto kroku, zatímco budou citovat ty nejlepší praktik, musí je zahrnout do dedikovaného SEO týmu a musí označovat chybějící předpoklady a požadavky pro firmu každý den.
Byť se neočekává, že lidé, kteří nejsou vzděláni či nemají praxi v SEO, se najednou stanou autoritami pro dané téma, dvacet procent jejich snah stojí zhruba za osmdesáti procenty jejich dopadu na vaši firmu či celkovou optimalizaci firmy, sdělil Bowman. Bude to právě na vašem hlavním SEO týmu, stejně tak jako na vyšším managementu, aby je podpořil.
 

Rozšiřujte kompetence psaní

 
Produktové informace, nové příběhy, příručky „Jak na to“ a další odlišné typy obsahu mohou získávat větší viditelnost na stránce s výsledky vyhledávání, pokud se objeví jako vědomostní panel, uvnitř kolotoče nebo jako vybraný příspěvek. Vaši pisatelé, ať už jsou to bloggeři, tvůrci copywrittingu, manažeři sociálních sítí nebo cokoliv mezi tím, musí vytvářet obsah, který je srozumitelný a dostatečně autoritativní, aby mohl soupeřit v organické viditelnosti, sdělila Bowman.
 
Autoři napříč celou společností musí ovládat mistrně koncepty jako je SEO-přátelský JavaScript, schéma, psaní pro long-tail klíčová slova, bohaté výsledky a také sekce „Lidé se často ptají“ ve výsledcích vyhledávání. Jako s jakýmkoliv jiným procesem, regulérní recenzování kopií a poskytování zpětné vazby může zajistit kvalitu a dovolit vám tak dostat co možná nejvíce z vašich snah.
 

Ovládněte schéma a JavaScript pro vaše SEO

 
Pochopením a správnou implementací schémat na vaší webové stránce můžete pomoci procházečům internetových vyhledávačů pochopit váš obsah a, souběžně, navýšit tak šance toho, že se dostanete do vybraných příspěvků, Vybrané příspěvky a ostatní bohaté výsledky, samozřejmě, ilustrují jistý dvousečný meč přirozenosti uživatelského rozhraní Google, které je tak podobné portálu – sice navýší viditelnost, ale vaši uživatelé nemusí ani kliknout a dostat se tak na vaši hlavní webovou stránku, protože informace, kterou potřebují, je již nabídnuta a zobrazena.
 
Události, FAQ, mluvený obsah a daleko více – Google nyní podporuje desítky markuúů pro rozličné druhy obsahů, což činí ze schémat velice hodnotný nástroj pro moderní SEO. Pokud tedy používáte CMS od WordPressu, Yoast překopal jeho implementace schémat, aby mohli odvádět vstupy strukturalizovaných dat, ale stále je velice důležité, aby váš vývojářský tým byl schopen ověřit kvalitu vašeho kódu.
 
S nejnovější aktualizací GoogleBota nyní můžete vidět daleko více obsahu než kdy dříve. Avšak limitace stále existují a firmy by neměly ignorovat některé problémy s JavaScriptem, které mohou zpozdit či zhoršit indexaci. Před kódováním JavaScriptu, by váš tým měl určitě prodiskutovat, jaký obsah internetové vyhledávače budou či nebudou schopny vidět. Určitě se také vyplatí mít na paměti, že ostatní internetové vyhledávače nemusí být dost dobře vybaveny na vykreslení vašeho obsahu.
 
„Tohle platí hlavně pro velké celosvětové společnosti, musí se zamyslet nad tím, jak tyto menší internetové vyhledávače zpracovávají data a že jsou daleko méně sofistikované než Google, avšak stále pohánějí decentní počet provozu v mezinárodních trzích,“ zdůraznila Bowman.
 

Monitorujte a studujte mobilní výsledky vyhledávání

 
„Problémem je to, že spousta z nás pracuje na našich počítačích a stejně tak na počítači kontroluje i počítačové uživatelské rozhraní,“ vypíchla Bowman. Začátkem prvního července všechny nové stránky budou indexovány za použití předně-mobilní indexace od Google, kdy starší webové stránky budou monitorovány a vyhodnocovány pro připravenost na předně-mobilní indexování. Neboť valná většina vyhledávání se nyní děje na mobilních zařízeních, firmy musí velice pečlivě analyzovat mobilní výsledky vyhledávání a připravit se na aktualizace a změny za účelem vytvoření obsahu, který je optimalizovaný pro tato zařízení a jejich obecenstvo, které je používá.
 
„Myslím si, že důvod, proč my, jako průmysl, jsme ještě o tomhle tématu nemluvili, je ten, že jsme tak trošku nikdy nestudovali výsledky vyhledávání v mobilních uživatelských rozhraních, abychom skutečně viděli, jak jej vlastně přebírá Google, a zatímco se všechna vyhledávání pomalu přesouvají na mobilní zařízení, budou tato vyhledávání polykat čím dál více vašeho provozu. Takže si myslím, že jakmile to konečně ovládnou (výsledky vyhledávání pro mobilní verze) a budou vědět, že je to silná uživatelská zkušenost, je jenom otázkou času předtím, než to začnou dělat i u počítačové verze.“
 

Získejte výhodu velkých dat

 
„Najmutí data vědce je lepší než najmutí SEO konzultanta, který by studoval data,“ jednoduše sdělila Bowman. Data vědci jsou daleko lépe vybaveni na identifikaci obyčejností a trendů, které můžete využít, abyste zlepšili vaše snahy o optimalizaci, informovali vaši obsahovou strategii a vylepšili vaši uživatelskou zkušenost (UX).
 
Během jejího výstupu, Bowman také doporučila, aby firmy využívali Hlášení o zkušenosti uživatele v Google Chrome k porovnání rychlosti stránky s konkurencí, a stejně tak odkazové metriky pro uživatelskou zkušenost z oblíbených destinací napříč celým internetem. Můžete být také daleko více aktivnější.
 
Výsledky vyhledávání Google a jeho uživatelské rozhraní se dramaticky změnilo, avšak firmy a agentury, které jako první zamávají celou svou strukturou, seženou jejich zaměstnance a přeorientují jejich procesy, budou ti, kteří spatří nové příležitosti a novátorské způsoby, jak dosáhnout na širší publikum.

Nízké skóre rychlosti webové stránky může zabíjet váš provoz

Dělali jste všechno dobře a správně: drželi jste váš obsah čerstvý, kontrolovali jste váš backlinkový profil, navyšovali jste počet recenzí on-line. Ale stále vidíte menší úpadek v organickém provozu. Pokud tohle zní jako něco, co právě zažíváte, je možná ten správný čas zkontrolovat rychlost načítání vaší webové stránky.

Rok zpátky Google spustil jeho aktualizaci rychlosti (Speed Update). Společnost měla zcela jasný úmysl, který také náležitě popsala v jejím stanovisku, že tato aktualizace „pouze ovlivní webové stránky, které nabízejí nejpomalejší uživatelskou zkušenost.“ V předně-mobilním indexovaném světě tohle znamená, že Google hodnotí vaší webovou stránku na základě mobilní zkušenosti uživatelů a pomalá rychlost načítání tak musí být okamžitě spravena. Ale jak pomalá je příliš pomalá? Nemůžeme odpovědět zcela určitě, aniž bychom nečinili nějaké odhady a předpoklady, ale určitě se s vámi podělím o tom, jak určujeme, jestli skóre rychlosti načítání webové stránky může zabíjet provoz vašeho klienta a také se s vámi podělíme o tipy, které můžete použít, abyste se podívali na vaši vlastní webovou stránku.
 

Začněte s PageSpeed Insights nástrojem

Určitě existuje více než jeden nástroj pro testování rychlosti načítání, ale pro účely jednoduchosti se zaměříme na GOoglův vlastní nástroj PageSpeed Insights. Tento nástroj hodnotí nejpřísněji, takže pokud dostanete dobré skóre na PageSpeed Insights, pravděpodobně se vám bude dařit i v jakémkoliv jiném testovacím nástroji.

Níže je příklad klienta, který zaznamenal podstatný pokles provozu po aktualizaci července 2018 – aktualizaci rychlosti – a také jeho korespondující skóre rychlosti načítání webové stránky. Protože skóre klienta se pohybovalo někde v jednom čísle, určitě jsme mohli bezpečně říci, že tohle skóre se kvalifikuje jako příliš nízké podle Google. Ve vší úctě, musíme ale také podotknout, že Medic aktualizace – která se spustila minulý měsíc – možná také něco přidala k poklesu provozu.

GOogle nyní dává více preferencí pro původní hlášení ve vyhledávání

 
Během několika minulých měsíců Google neustále spouštěl aktualizace algoritmů pro jeho hodnotící algoritmy, aby dal daleko více preferencí příběhům, které byly původním zdrojem zprávy. Původní hlášení (zpravodajství) se nejenže bude hodnotit daleko lépe v Google Vyhledávání, ale také se bude hodnotit lépe v Google News (Google Zprávy), což zahrnuje také GOogle Discover. K tomu, že se bude původní a originální hlášení hodnotit lépe, příběhy zůstanou delší dobu v seskupení zpráv na samém vrcholu stránky s výsledky, sdělil nám Richard Gingras, viceprezident Google News.
 
Co se změnilo.
 
Google uvedl, že „učinil aktualizace hodnocení“ aby „lépe rozpoznal a nabídl originální a původní hlášení a zprávy, které by se mělo daleko prominentně ukazovat ve Vyhledávání a chce zajistit, že zůstane daleko déle viditelné.“ Takže originální zpravodajství se nebude jenom ukazovat výše na stránce s výsledky vyhledávání, ale také se bude ukazovat po delší časový úsek pro relevantní požadavky na vyhledávání v GOogle Vyhledávání. „To znamená, že čtenáři, které bude zajímat nejnovější zpravodajství, získají výhodu v tom, že jejich originální zpravodajství bude daleko více viditelné,“ uvedl Richard Gingras.
 
Kdy se vlastně tato změna stala.
 
Richard nám sdělil, že se tato změna stala v průběhu několika minulých měsíců. Je to neustálá a nekončící práce a Google uvedl, že stále ještě není perfektní, avšak společnost pokračuje v zaměřování se na to, aby zajistila, že se originální a původní zpravodajství a zprávy budou daleko častěji ukazovat a zůstanou déle ve vyhledávání.
 
Google nám také sdělil, že se tyto změny udály již pro Google Vyhledávání a také brzy bude následovat Google News a Google Discover. K tomu všemu se chystá celosvětové spuštění pro tuto změnu.
 
Ale proč se o tom bavíme teprve dnes?
 
Google mluví o těchto změnách teprve nyní, protože k tomu má dva různé důvody. Prvním důvodem je to, že společnost nedávno aktualizovala své Příručky pro hodnotitele kvality vyhledávání na GOogle a přidala specifické předměty ohledně originálního a původního zpravodajství. Druhým důvodem je to, že Google je nyní šťastný s tím, jak se nové algoritmy zapojují a jak fungují ohledně toho, že nyní bude originální zpravodajství upřednostňováno ve vyhledávání. Takže zatímco se tyto změny uvedly do pohybu už nějakých pár měsíců zpátky, Google byl až nyní připraven sdílet s námi tuto informaci.
 
A co s tím mají dělat Příručky pro hodnocení kvality vyhledávání?
 
Pravda je taková, že kromě toho, že byly aktualizovány, tak nic moc s tím dělat nemají. Hodnotitelé kvality vyhledávání nepřímo ovlivňují výsledky vyhledávání na GOogle. „Oni (hodnotitelé kvality vyhledávání) neovlivňují hodnocení individuálních článků,“ uvedl Google. Důvodem, proč byly příručky pro hodnotitele aktualizovány je to, že nyní dávají hodnotící algoritmy daleko větší váhu původnímu a originálnímu zpravodajství a Google chce, aby hodnotitelé kvality byli schopni posoudit, jak dobře se to vlastně algoritmům daří – tedy jak dobře si vedou v plnění cíle. Takže tato aktualizace příruček hodnotitelů kvality vybavuje hodnotitele kvality s nástroji, se kterými mohou hodnotit úspěch nových algoritmických snah.
 
A co na to říkají samotní hodnotitelé kvality vyhledávání?
 
No, zdokumentovali jsme většinu toho právě ZDE, avšak specificky k originálnímu a původnímu zpravodajství, jsou tu hned dvě sekce.
 
V sekci 5.1 příruček GOogle klade hodnotitelům na srdce, aby používali vyšší hodnocení, „velmi vysoká kvalita,“ pro originální a původní zpravodajství a zprávy „které poskytují informace, které by jinak nebyly známé, kdyby se článek s nimi neuveřejnil. Původní, detailní a investigativní hlášení vyžaduje vysokou úroveň dovedností, času a hodně snahy.“
 
K tomu všemu rozpoznávání individuálních případů původního a originálního zpravodajství na úrovni jednotlivých stránek Google také požádal hodnotitele kvality, aby zvážili také celkovou reputaci vydavatele v oblasti originálního a původního zpravodajství. Tato aktualizace v sekci 2.6.1 mění text následovně: „Spousta ostatních typů webových stránek má stejně tak i reputaci. Například můžete zjistit to, že noviny (s příslušnou webovou stránkou) vyhrály nějaké literární či žurnalistické ocenění. Prestižní ceny, jako například Pulitzerova cena, nebo historie vysoce kvalitní originální žurnalistiky jsou opravdu silným důkazem toho, že mají dané zprávy pozitivní reputaci.“
 
A není to jenom o GOogle News.
 
Tato změna není specifická jenom pro hodnocení v GOogle News. Google Vyhledávání také často ukazuje čerstvý a relevantní obsah na základě požadavků na vyhledávání a pokud si tento požadavek zaslouží čerstvé zpravodajské články, protože jsou tu jisté trendy zpráv. Takže tohle neovlivní jenom výsledky Google News, ale také to ovlivní, přirozeně, také GOogle Vyhledávání a samozřejmě také Google Discover. Google Discover je feedem témat, která Google považuje za zajímavá a myslí si, že byste je chtěli vidět, aniž byste je museli specificky hledat.
 
Richard Gingras vysvětlil, že Google Vyhledávání a Google News čím dál tím více používají ten samý algoritmus a koncept pro hodnocení. Takže zatímco příručky pro hodnotitele kvality vyhledávání byly původně specifické hlavně pro vyhledávání na internetu, nyní byly aktualizovány tak a daleko více, aby mohli hodnotitelé hodnotit také daleko více výsledků vyhledávání relevantních ke zpravodajství.
 
Jak vlastně Google určuje originální a původní zpravodajství.
 
Google tohle specificky nikde neříká, avšak můžete si bezesporu všimnout nápověd z toho, co je v příručkách pro hodnotitele kvality uvedeno, avšak Google varoval, že tyto příručky určitě neodhalí nic, co by napovídalo o tom, jak fungují samotné algoritmy. Můžete si jenom představit, že se Google nedívá jen na první stránku a nejnovější časovou stopu stránky, když se dívá na specifické téma. Avšak Google se pravděpodobně snaží dívat také po zdrojích zpráv, které jsou dobře známé pro to, že se na nich vyskytuje originální a původní žurnalistika.
 
I tak jsme se zeptali, jestli by tohle mohlo nějak přispět méně známým vydavatelům a Richard vysvětlil, že tohle jde mnohem dál, než jen v pátrání u celosvětových zpravodajských zdrojů versus místních a menších zpravodajských zdrojů. Google nám specificky neřekl, jak je algoritmy vlastně určují původní a originální zdroj a je to něco, na čem společnost pracuje a snaží se to vylepšit na stále pokračující bázi.
 
Proč nás to zajímá.
 
Pokud jste vydavatel a produkujete zpravodajský obsah, možná to není dostatečně dobré, aby tam byla ta „přidaná hodnota“ typu zpravodajství. Možná budete muset pracovat ještě tvrději a více, abyste se stali originálním a původním zpravodajským zdrojem, abyste získali pozornost a provoz Google. Ale v ten samý čas se tato aktualizace spustila již několik minulých měsíců zpátky a pokud jste tedy viděli nějaké podstatné změny v provozu z Google, možná je tohle jeden z důvodů, proč se to stalo.

Google My Business přidává hromadnou správu recenzí

Google nedávno přidal možnost vidět všechny vaše recenze napříč několika různými seznamy na jediné stránce. Můžete se tak na ně podívat v rámci Google My Business sekce recenzí na adrese.
 
Oznámení.
 
Google to oznámil právě ZDE (https://support.google.com/business/answer/9351797), kde také uvedl: „Podnikatelé a firmy tak mohou zhlédnout recenze pro několik jejich seznamů či položek najednou. S hromadnými recenzemi budete schopni zhlédnout, odpovědět a označit recenze pro vícero položek seznamu na jednom místě.“
 
Tohle je dostupné ve skupinách míst s pěti sty či méně položkami míst, avšak není to dostupné pro účty organizací.
 
Jak to vlastně vypadá.
 
Když se přihlásíte na váš účet v GOogle My Business, kliknete na levou stranu, abyste zpřístupnili záložku „Spravovat recenze“. Na to klikněte, abyste se mohli podívat na všechny recenze shromážděné nyní na jedné stránce. 
 

Proč nás to zajímá.
 
Tohle může být obzvláště užitečné pro ty, kteří spravují více než jednu lokaci nebo položku v seznamu. Můžete tak velice rychle spatřit všechny recenze, které patří k jednomu Google My Business účtu a už dále nemusíte rozklikávat každou jednotlivou položku, abyste viděli její recenze. Tohle by vám mělo ušetřit čas a pomoci vám najít a ohlásit důležité recenze daleko dříve.
 

Lily Ray o zotavování po aktualizaci jádra algoritmu Google

 
Mluvil jsem s Lily Ray ze společnosti Path Interactive v jeho new-yorské kanceláři ohledně tématu aktualizací jádra algoritmu Google. Zeptal jsem se Lily, autora článků na webovém portálu Search Engine Land a SMX prezentujícího, jak vlastně její tým přistupuje k úkonům pomoci jejich novým zákazníkům, kteří byli negativně ovlivněni aktualizací jádra algoritmu, aby zlepšili jejich hodnocení. Jak jistě víte, společnost Google uvedla, že neexistují žádné opravy po aktualizaci jádra algoritmu, ale také jistě víte, že tohle klientům říci nemůžete – pardon, tohle opravit nejde.
 
V tomto video rozhovoru jsme diskutovali o tom, jak musí webové stránky začít budovat důvěru skrze jejich zaměstnance a autory. Také jsme diskutovali výzvy, kterým musí Lily čelit, když přesvědčuje své klienty o tom, že jejich interní zaměstnanci musí být daleko více aktivní v tvorbě obsahu na webové stránce. Konverzace následně přešla k problémům s Googlem, který je více či méně transparentní ohledně aktualizací algoritmů.

Video marketing se dostává do přední příčky marketérských priorit, hlasové vyhledávání je hodnoceno nízko

Alespoň podle nejnovějšího průzkumu, který prozkoumal více než tisíc kreativních a digitálních marketingových rozhodujících, video je top priorita pro většinu zbývajícího roku 2019 a také přesahuje do roku 2020. Hlášení společnosti Mondo o Kreativních a digitálních trendech odhalilo, že šedesát sedm procent digitálních marketérů a kreativců očekává video marketing, který se stane jejich přední prioritou. Když dojde na marketing internetových vyhledávačů, avšak, respondenti také indikovali to, že vizuální a hlasové vyhledávání je daleko níže na seznamu priorit.
 

Proč by nás to mělo zajímat.

 
Typy video marketingu, u kterých respondenti očekávají nějakou míru investic, zahrnují především Instagram Příběhy (šedesát šest procent) a videa u novinkových feedů (šedesát dva procent). Gify (padesát dva procent), videa (třicet jedna procent), live streaming (dvacet osm procent) a IGTV (dvacet osm procent) byly mezi top hodnocenými video typy, které respondenti očekávají, že budou produkovat.
 
Není žádným překvapením, že prioritizace Instagramových Příběhů a videí v novinkových feedech se lišil mezi B2B a B2C marketéry. B2B marketéři se více stáčeli k videím v novinkovém feedu, zatímco B2C marketéři hodnotili daleko výše Instagramové příběhy.
 
Kromě videa, respondenti průzkumu také indikovali, že experimentální marketing (třicet jedna procent), mikro-momenty (dvacet osm procent), motion design (dvacet čtyři procent), vizuální vyhledávání (dvacet jedna procent) a hlasové vyhledávání (deset procent) jsou důležité pro jejích marketingové snahy v letech 2019 a 2020.
 
Hlasové vyhledávání se vůbec neumístilo jako top priorita pro digitální marketéry, alespoň podle závěrů studie společnosti Mondo. Pouze sedmnáct procent indikovalo, že jejich webové stránky jsou již nyní optimalizovány pro vyhledávání nebo mají plány implementovat změny v následujících dvanácti měsících. Třicet pět procent má nebo plánuje optimalizovat jejich webové stránky pro vizuální vyhledávání.
 
Digitální marketéři hodnotili cílení na obecenstvo (osmdesát šest procent) jako TOP komponent, který informuje jejich strategie placeného marketingu v následujícím roce, s klíčovými slovy (osmdesát tři procent) a remarketingem (sedmdesát šest procent), které se také umístily vysoko v seznamu priorit. 
 
Zatímco více zařízení s hlasovými  aktivacemi neustále vstupuje na trh, marketéři nemusí být nutně zcela připraveni pro změnu na hlasové vyhledávání. S videem, které je nyní na samém vrcholu seznamu přání marketérů, nemůžeme jen tak hodit všechny objevující se trendy ve vyhledávání hodit do koše.
 

Více o novinkách

 

  • GDPR soulad je vysokou prioritou pro padesát pět procent těch, kteří se účastnili průzkumu
  • Čtyřicet jedna procent respondentů citovalo umělou inteligenci či strojové učení a jeho technologie
  • Reaktivní design byl také hodnocen třiceti osmi procenty respondentů jako vysoká priorita v marketingových plánech pro rok 2019 a 2020.
  • Dříve tohoto roku IAB a eMarketer zveřejnili hlášení, ve kterých inzerenti očekávali to, že dedikují daleko více než půlku video rozpočtu na originální obsah tento rok.

Strategie přihazování pro portfolio na Google Ads se mění: odstraňuje se eCPC, průměrný denní rozpočet nahrazuje cílenou útratu

Ve snaze pomoci zjednodušit celé nastavení, Google uvedl, že bude měnit některé věci ve strategiích přihazování na portfolia uživatelů. Strategie přihazování na portfolia mohou být aplikována napříč všemi různými kampaněmi v účtu Google Ads.
 
Průměrný denní rozpočet pro maximalizaci kliknutí.
 
Začne to v červenci, cílené útraty a jejich nastavení nebude již dále možností, když budete nastavovat nové strategie přihazování na porfolia pro maximalizaci kliknutí. Namísto toho, strategie bude používat průměrný denní rozpočet kampaně v portfoliu. „Spousta z vás nám sdělila, že nastavení cíle útraty bylo matoucí a že průměrný denní rozpočet bude daleko nápomocnější a přímočařejší,“ napsal Sagar Shah, produktový manažer Google Ads, ve svém blogovém příspěvku.
 
Strategie maximalizace kliknutí automaticky upravuje přihazování, abyste se mohli pokusit získat co možná nejvíce možných kliknutí v rámci vašeho rozpočtu – nebo cílené útraty, pokud jste nějakou nastavili. Pokud jste nenastavili cílenou útratu, systém se snažil o to, aby spotřeboval veškerý zbývající denní rozpočet jakékoliv kampaně za použití přihazovací strategie.
 
Cílené útraty jsou definovány takto: „počet, který byste chtěli každý den utratit na všech kampaních, které používají strategie přihazování. Na rozdíl od vašeho rozpočtu mohou přesáhnout v některých případech vaše cílené útraty.“ Nyní můžete vidět, proč vlastně nastavování rozpočtu a cílené útraty mohlo působit poněkud zmateně, aniž bychom zmiňovali fakt, že průměrný denní rozpočet není tak úplně přesně těžce zacílené. Takže vaše skutečná denní útrata možná přesáhne váš denní rozpočet, který jste nastavili (skoro až o dvojnásobek částky – nebo dokonce i více, pokud jste optimalizovali pro konverze). Google bude nyní respektovat váš měsíční rozpočet (denní rozpočet x 30,4 dnů).
 
Starobylé cílené útraty a jejich nastavení bude odstraněno automaticky v určitý moment „později tohoto roku,“ a tyto portfolia nyní začnou používat váš průměrný denní rozpočet ke správě útraty.
 
Už žádné eCPC portfolia
 
A co se také stane v červenci, je to, že vylepšené CPC už nebude dále dostupné jako strategie přihazování portfolia. Není tu totiž žádná přidaná hodnota v používání eCPC jako strategie portfolia, oproti například té na úrovni kampaně, a Google také uvedl, že jsou „daleko více užívány v praxi“ a v individuálních kampaních. Pokud tedy máte nějaké vylepšené CPC portfolia, budou převedeny automaticky na úroveň kampaně.
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Tyto změny následují oznámení, že cílené umístění stránky vyhledávání a cílené strategie přihazování budou odcházet na vysloužilý důchod – na úrovni kampaní i portfolií – tento měsíc. Vylepšené CPC zůstane jako strategie přihazování na portfolia, avšak na úrovni samotného portfolia budou odteď pouze čtyři strategie – cílené CPA, cílené ROAS, maximalizace kliknutí a cílený podíl dojmů.

Google upozorňuje správce webů, aby odstranili noindex z jejich souborů robots.txt

Jako součást celého odstraňování podpory pro noindex příkaz v souborech robots.txt nyní společnost začíná rozesílat upozornění a oznámení těm, kteří ještě stále tyto příkazy aplikovány mají. Toto ráno spousta lidí ze SEO komunity začala dostávat upozornění přímo z nástroje Google Search Console s předmětem „Odstraňte Noindex stanoviska z robots.txt stránky….“

Jaké jsou alternativy?
 
Google vypsal následující možnosti, ty, které pravděpodobně používáte tak i tak:
 

  1. Noindex v robots meta tagu: podporován jak v http titulcích odpovědi, tak i v HTML, noindex příkaz je tou nejefektivnější cestou, jak odstranit URL adresu z indexu, když je procházení povoleno.
  2. 404 a 410 http statusové kódy: Oba dva statusové kódy znamenají, že stránka neexistuje, což způsobí odstranění URL adresy takovýchto webových stránek z Google Indexu, jakmile budou procházeny a zpracovány.
  3. Ochrana heslem: Jestliže je markup použitý k tomu, aby indikoval obsah podmíněný odběrem nebo poplatkem, skrytí takové stránky za nějaké přístupové údaje ji obecně odstraní z Google indexu.
  4. Disallow v robots.txt: Internetové vyhledávače mohou pouze indexovat ty webové stránky, o kterých ví, takže blokování stránky od toho, aby mohla být procházena, často znamená, že obsah nebude indexován. Zatímco internetové vyhledávače mohou také indexovat URL adresu na základě odkazů z jiných stránek, aniž by viděly samotný obsah, zajistíme, aby v budoucnosti byly méně viditelné. 
  5. Search Console nástroj pro odstraňování URL adres z indexu: tento nástroj představuje jednoduchou a rychlou metodu, jak odstranit URL adresu natrvalo z Google výsledků vyhledávání.

Alexa, Google HOme nyní bojují s nálepkou zařízení „špehování“

Google připustil dřívější hlášení od belgického zpravodajského portálu WRT News ohledně obchodních partnerů třetích stran Google, kteří jsou schopni získat přístup o nahrávkách vlastníků zařízení Google HOme. Alespoň podle tohoto hlášení, audio nahrávky, které byly slyšeny, zahrnují dostatek informací, aby se z nich dalo údajně určit adresy domácností několika zahrnutých jednotlivců.
 
Nahrávky jsou používány jazykovými experty pro zdokonalení zařízení
 
Google tvrdí, že posílá nahrávky jazykovým expertům třetích stran k zajištění toho, že Google chápe místní řeč a nářečí. Společnost vysvětlila tento proces ve svém příspěvku na Blogu, kde také uvedla: „Právě jsme se dozvěděli, že jeden z našich jazykových recenzentů porušil naše bezpečnostní pravidla dat tím, že zveřejnil holandské audio data. Týmy pro bezpečnost a soukromí byly aktivizovány, aby se zabývaly tímto problémem, a prošetřují tento únik, určitě zakročíme. Právě nyní provádíme kontrolu všech našich bezpečnostních pojistek v tomto prostoru, abychom předešli budoucímu zneužití, jako bylo toto.“
 
Google dále pokračuje v diskutování a popisování toho, jak jejich bezpečnostní pojistky zajišťují soukromí uživatelů a jak jenom malé procento audio nahrávek jde třetím stranám k vyhodnocení. S tímto incidentem však Google jenom přidává olej do ohně straně, která tvrdí, že zařízení jako chytré reproduktory jenom „odposlouchávají“ jejich vlastníky. Tohle byl opravdu velký problém pro  Alexu, která získala opravdu nepěkné nálepky pro její údajné odposlouchávání vlastníků.
 
Obavy o ztrátu soukromí jsou rostoucí problém
 
Nedávný průzkum od společnosti NPR dokazuje, že někteří spotřebitelé váhají při koupi chytrého reproduktoru kvůli obavám z narušení soukromí.
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Zhruba v roce 2010, CEO Facebooku Mark Zuckerberg mluvil ohledně nových sociálních normách okolo sdílení informací, neboť lidé byli údajně čím dál méně ohleduplní k jejich soukromí. Neřekl tak úplně, že „soukromí je mrtvé“, což je často způsob, jakým jeho stanoviska jsou vykládána. Ale určitě se zmínil o tom, že pravidla soukromí jsou trošku jiné. V minulých letech Facebook učinil opravdu rázné kroky proti pirátství, neboť spotřebitelé chtěli více kontroly nad jejich informacemi a FAcebook schytal pořádnou kritiku ohledně zabezpečení jeho dat.
 
Naneštěstí Google, Amazon a Facebook nejsou tak daleko od toho, aby vzbuzovaly nedůvěru a vůbec neučinili žádné kroky k tomu, aby nezištně poskytli uživatelům daleko větší kontrolu nad jejich daty, byť někteří by mohli určitě rozporovat toto stanovisko. Za oponou se ale již delší dobu snažili některé velké technické společnosti oslabit nastávající kalifornský akt o CCPA.
 
Chytré reproduktory a obrazovky jsou sice důležitým kouskem nové technologie spotřebitelů – a mají potenciál stát se efektivními platformami pro marketéry. Ale tento nově se vyvíjející kanál je čím dál více rizikem, pakliže Google, Amazon a Facebook, a do jisté míry také Apple, nezačnou dělat daleko víc k tomu, aby vzbudili důvěru spotřebitelů ohledně soukromí.