Nová studie o vybraných příspěvcích u Google ukazuje, jak moc konkurenční může tato nemovitost ve vyhledávání vlastně být.
 
Nová a velice zajímavá studie od RankRanger společnosti ukazuje, že když stránka získá místo mezi vybranými příspěvky, můžete si být jisti, že budete v průměru sdílet toto místo ve vybraném příspěvku jen s jedním dalším konkurentem.
 
Co to znamená. Dejme tomu, že vidíte jednu z vašich webových stránek ve vybraných příspěvcích v Google vyhledávání. To jsou skvělé zprávy, ale nyní se musíte starat o to, že si tam Google vaší stránku dlouho neponechá a že vybrané příspěvky přivádějí tolik důležitého provozu na vaši stránku, že o to nemůžete jen tak přijít. Tato studie ukazuje, že v průměru budete sdílet místo ve vybraných příspěvcích jenom s jednou konkurenční URL. A byť vaše URL není ukázána, je velmi pravděpodobné, že se vaše URL zase objeví pro tyto vybrané příspěvky někdy v době mezi třiceti a devadesáti dny. Daleko přesněji, během devadesáti denní doby se bude střídat s konkurenční URL zhruba 6,7 krát, avšak v průměru se tam bude střídat pouze 2.4 unikátních URL.
 
Podívejte se sami. Graf níže ukazuje změnu v chování ve třiceti a devadesáti denní době mezi unikátním počtem URL (světle modrá tabulka) a počtem případů v těchto časových úsecích, kdy se URL změnila (tmavě modrá tabulka):
 
Jedna URL se bude ukazovat daleko častěji. Když sdílíte místo ve vybraných příspěvcích s konkurencí, je tu velká pravděpodobnost, že jedna z daných URL bude, jak ji označují, za „dominantní URL“. Dominantní URL se ukazuje až v sedmdesáti sedmi procentech případů během třicetidenní doby, zatímco alternativní URL se ukazuje jenom ve dvaceti třech případech dané doby. Takže určitě chcete být tou dominantní URL, jak to ale zaručíte, to nikdo neví.
 
Proč na tom záleží. Vybrané příspěvky se stávají čím dál více a více důležitější pro marketéry i pro SEO, kteří se na ně více zaměřují. Ukazují se v těch nejvíc TOP výsledcích vyhledávání, jsou to také hlasové odpovědi pro Google Asistenta a také dávají dojem jistého nedotknutelného statusu pro webovou stránku. Pochopení toho, jak vlastně Google mění vybrané příspěvky nám může pomoci pochopit, jak lehké nebo jak těžké může být získání místa ve vybraných příspěvcích pro vaši webovou stránku.